הכל

הוראה לדוברי עברית שפה שנייה

הסדנה נותנת כלים פדגוגיים להוראה בכיתות שבהן לומדים סטודנטים שעברית אינה שפת אמם. היא מציגה שיטות ועקרונות שמסייעים לסטודנטים להתמצא בשיעורים ולשפר את הישגיהם. מטרת הסדנה היא להגביר את המודעות של הסגל לאתגרים של סטודנטים שלא שולטים בעברית באופן מלא, וליישם פרקטיקות הוראה רלוונטיות בתכנון הקורס, בהוראת השיעורים, ובעיצוב דרכי ההערכה.

למידה בקבוצות מגוונות

סדנה זו מציגה פרקטיקות לקידום למידה שיתופית, שבה סטודנטים מאוכלוסיות שונות לומדים יחד. למידה שיתופית מקדמת מטרות שונות: העמקה והבנה של החומר הנלמד, פיתוח חשיבה ביקורתית, וקידום כשירות חברתית. הסדנה נותנת כלים מעשיים לעיצוב משימות למידה בקבוצות משותפות, לתכנון דרכי החלוקה לקבוצות, ולדרכי הערכה.

הוראה בצל מלחמה

אירועי השביעי באוקטובר טלטלו את הציבור הישראלי. רבים מהסטודנטיות והסטודנטים שלנו נפגעו באופן ישיר מהמלחמה. הוראה בתקופה זו היא מורכבת ודורשת רגישות והhערכות. סדנה זו מתמקדת בשתי סוגיות מרכזיות, תוך מתן כלים פרקטיים: (א) איך לפתוח את השיעור הראשון? (ב) איך להתמודד עם תרחישים שונים בכיתה ומחוצה לה? 

הוראה בקורסים רגישים

קורסים רגישים הם קורסים שיש להם נגיעה ישירה או עקיפה למלחמה בעזה. קורסים כאלה כוללים התייחסות לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ליחסים בין קבוצות במדינת ישראל, להתמודדות עם טראומה, ולסוגיות חברתיות ותרבותיות רלוונטיות אחרות. סדנה זו מציעה מרחב לחשיבה משותפת של סגל אקדמי על הדרכים לניהול קורסים רגישים. בסדנה מוצגים השיקולים וההיבטים השונים שיכולים לסייע לנו בקבלת החלטות פדגוגיות. בנוסף, בסדנה יוצגו דרכי פעולה אפשריות בקורסים רגישים.

בחזרה לספסל הלימודים

הסדנה מתמקדת באתגר הירידה בקשב ובריכוז של סטודנטיות וסטודנטים עקב המלחמה, ובמהלכה מוצגות אסטרטגיות הוראה שונות שמטרתן לסייע להן ולהם להתמקד ולחזור לכושר למידה

לסרטון >

בינה מלאכותית והוראה מקדמת מגוון

בסדנה נציג את האתגרים של אוכלוסיות מגוון בלימודים אקדמיים לצד דרכים מעשיות להתמודדות עם האתגרים באמצעות AI: יצירת מילון מונחים תלת שפתי לקורס, תרגום מצגות, יצירת בוטים מתרגלים בשפות זרות, כתיבת פרומפטים לסטודנטים ועידוד השתתפותם בשיח בכיתה.